Visjon og Verdier

Visjon:
For et bedre sted

Misjon:
Olsvik IL vil gjennom idrett og sosialt engasjement skape vennskap, samhold og utvikling i nærmiljøet rundt Olsvik. Dette vil gjøre Olsvikbygden til en trygg plass å bo for både barn og voksne.

Verdier:
Følgende verdier skal kjennetegne oss i Olsvik IL

OOffensiv:
Vi skal alltid jobbe for utvikling, både på og utenfor banen. Vi skal ha en proaktiv innstilling, se muligheter og gripe dem.

LLojal:
Lojalitet er en forutsetning for trivsel og utvikling. Vi skal være lojale mot klubben og medspillerne, samt hjelpe hverandre til å lykkes. Vi er også lojale mot retningslinjer og beslutninger.

SSunn:
Klubben skal ha en tydelig policy ift. eat, move, sleep, og jobbe for å gi foreldre og medlemmer gode forutsetninger for å ta bevisste valg ift dette. Klubben skal også ha en tydelig policy ift. ingen bruk av rusmidler.

VVennlig:
Det skal være en spesielt hyggelig opplevelse å komme til Olsvikbanen, enten man er gjest eller tilknyttet klubben. Vi er konkurrenter på banen og venner på tribunen. Vi hilser på hverandre når vi møtes, og tar hensyn mens vi er der.

IInkluderende:
Hos oss er alle like viktige, og det skal komme tydelig frem i alle valg vi gjør. Vi skal sikre at alle som ønsker å spille fotball for oss får muligheten til det.

KKrevende:
Vi skal ha store forventninger, både til oss selv og klubben. Vi gjør alltid vårt beste og forventer det samme fra alle rundt oss. Vi sier fra når det er noe vi ikke er fornøyd med, og forventer å bli hørt.